Posebna ponuda!

Za Vas biramo samo najbolje i najpovoljnije!

HDD Western Digital Elements 2TB
Viewsonic Multimedia Player WMP73

Iskoristi priliku!

Materijali za web stranice

Napokon ste odlučili da želite imati svoju web stranicu kako biste promovirali svoje usluge, proizvode, potaknuli prodaju, kvalitetnije predstavili tvrtku…

Tvrtka koja će Vam raditi WEB site, tražiti će od vas materijale. Najčešće će to biti pisani tekstovi o Vašoj tvrtci, proizvodima, uslugama, razne specifikacije, izvori materijala i slično te fotografije.

Mnogi ljudi imaju velikih problema kad trebaju prikupiti takve materijale. Što zbog nedostatka vremena, što zbog toga jer ne znaju kako bi napravili kvalitetan tekst. U tom slučaju se bolje dogovoriti sa tvrtkom koja izrađuje Web da oni pripreme i editiraju tekstove kako bi oni bili bolji i kvalitetniji, a naročito kako bi bili SEO optimizirani. One ipak imaju više iskustva sa optimizacijom materijala i znaju što “prolazi” a što ne.

No, potrebno je shvatiti da WEB studio ne zna neke osnovne stvari, niti nije za očekivati da zna, o raznim djelatnostima Vaše tvrtke. WEB studio ne zna da li se u beton stavlja ovaj ili onaj cement, da li u elektroinstalacija sadrži ove ili one dijelove i slično.

Ne zna da li je Vaša tvrtka počela poslovati prije 30 godina ili tek nedavno, da li ima više poslovnih jedinica.

Naravno, o takvim stvarima se razgovara i dogovara, ali početni input ipak mora dati naručitelj WEBa.

Što se tiče fotografija, tu je priča malo kompleksnija. Što zbog različitih tipova fotografija koje se koriste na WEB-u i njihove namjene, što zbog mogućnost prikupljanja i nastanka istih.

Općenito bi fotografije za WEB mogli podijeliti u 3 grupe.

  • Noseće fotografije – to je tip fotografija koje će Vas prve privući na WEB siteu, bilo da se radi o headeru i cijeloj fotografiji, bilo da se radi o nekom predmetu, proizvodu koji je izdvojen iz same foografije i uklopljen u pozadinu. Obično su to vrlo kvalitetne, čiste i fotografije u krupnom planu (ako se radi u proizvodima), pravilno osvijetljene, tehnički izvrsne.. jednostavno fotografije na koje Vaše oko nesvjesno odmah odlazi i povezuje ih sa temom sitea
  • Fotografije proizvoda – ukoliko se predstavlja više proizvoda na siteu, takve fotografije također moraju biti tehnički dobre, čiste, pregledne, pravilno osvijetljene, bilo bi dobro da se mogu uvećati – ipak želite taj isti proizvod prodati, zar ne?
  • Fotografije za galerije – ovdje se najčešće koristi po više fotografija (npr. nekog prostora, referenci građevinskih radova i slično). Ove fotografije ne zahtijevaju najveću razinu tehničke kvalitete, njihova je svrha da predstave i dokumentiraju neki ambijent ili Vaš rad. Naravno, ukoliko se radi o ambijentu (recimo restoranu).. bilo bi vrlo poželjno da i te fotografije radi profesionalac kako bi one ipak tehnički bile na višoj razini (oštrina, svjetlo…). Ako se pak radi o fotografijama faza radova na gradilištu, fotografije nastale jeftinim kompaktom biti će sasvim dovoljne.

Dostupni izvori fotografija:

Fotograf – fotograf će po Vašoj narudžbi vjerojatno moći napraviti gotovo sve što Vam treba. No, potrebno je reći da za neke stvari je potrebna i dodatna oprema, koju nemaju svi, pa je tada kvalitetnije rješenje kupovina gotovih fotografija na Stock siteovima, jer se uz manji trošak dobiva veća kvaliteta.

Stock fotografije – namijenjene su upravo tome. Prodaji i korištenju na WEBU i tisku. Rade se najčešće u studijskim uvjetima (rasvjeta i slično) i izrazito se velika pažnja poklanja tehničkoj kvaliteti fotografije, tako da je stock fotografija vjerojatno najbolji izbor kada se radi o uporabnim predmetima, nekim općenitim stvarima (voće, igračke, pozadine i sl..). Registracijom i kupovinom na stock siteu stječu se sva prava za korištenje fotografije za određenu namjenu, tako da tu nema više nikakvih briga za naručitelja. A i cijene, ovisno o količini) mogu biti simbolične.. od 1-2 $ na više Vlastite fotografije (ili fotografije prijatelja koji su Vam ustupili pravo korištenja) su dobar i besplatan izbor ako zadovoljavaju potrebnu razinu kvalitete. Tu je jedino potrebno uvažiti sugestije onog tko izrađuje WEB site, jer vjerojatno više “obitava” na internetu i ima iskustva. U svakom slučaju, potrebno je da te fotografije nisu mutne, da nisu u sjeni, da su dobro osvijetljene, da prikazuju ono što treba, a ne da je objekt izgubljen u nevažnim dijelovima kadra i kompozicije. Ako je potrebno, radije angažirati ozbiljnijeg fotografa da Vam napravi nekoliko fotki nego staviti fotke koje će odbiti posjetitelja Vašeg sitea

Internet – na internetu se može pronaći doslovno sve, pa tako i fotografije svega što zaželite. No problem je, što svaka fotografija ima autora koji je nosioc autorskih prava. Recimo da ste pronašli neku fotku i želite ju koristiti za svoj komercijalni web. Vi zarađujete, i autor fotke bi sigurno htio dio tog kolača.

Doduše, najveća većina fotki na internetu nije stavljena s tom namjerom (prodaje ili prezentacije svog rada)… tako da ljudi ne prate svoje fotografije, ali.. onaj tko se ozbiljno bavi fotografijom i tko zna vrijeme koje je uložio u nastajanje iste će vjerojatno prepoznati svoju fotku i pozvati se na svoja autorska prava. Tu riskirate tužbu, što je nepotrebno.

U takvim slučajevima, treba ili naći drugo rješenje ili pronaći i kontaktirati fotografa pa se s njim dogovoriti o naknadi ukoliko je bude.

Službene WEB stranice – ukoliko prodajete neki proizvod kojeg niste sami izradili, nego ste distributer istog, tada je uobičajena praksa da smijete koristiti fotografije i ostale materijale (logo) sa službenog sitea proizvođača/uvoznika (npr. Sonytelevizori), iako je dobro i poželjno prije samog korištenja kontaktirati uvoznika / proizvođača i zatražiti suglasnost za isto. To je samo jedan dopis ili mail, a manje brige.

Općenito.. kako je trgovačka praksa vrlo skromna na ovom polju… gdje god se koriste nečiji tuži materijali, a nije namijenjeno komercijalnoj upotrebi se takvo korištenje dozvoljava.

Problem nastaje kad se tuđi materijali koriste radi vlastite zarade i promocije. Tu treba posvetiti pažnju problemu i rješavanju istog, odnosno posvetiti pažnju reguliranju autorskih prava na sadržaje koje koristite.